Sunday 25 November 2012

Bab 3 : Princess Of Skie

Bab 3

Elisya memandu sambil membuka radio yang kuat. Tiba-tiba perut Elisya meragam tandanya Elisya kelaparan kerana tidak makan dari pagi tadi. Elisya pergi ke restoran amat digemari olehnya. Sudah sampai ke restoran Kopitiam,Elisya dipelawa oleh seorang pelayan dan Elisya melambungkan punggugnya untuk duduk. Setelah Elisya diambil pesan dan menunggu ketibaan makanannya tanpa disedari Kamilia terjumpa Elisya.Lalu Kamilia menegurnya.
"Assalamualaikum."
"Waalaikumussalam.Eh,kau ada kat sini ? Tak perasaan pula kau kat sini."
"Kau ni ada masalah ke ? Sampai tak perasaan aku kat sini. Meja makan aku pun bukan jauh pun sebelah kau je. Kau sorang ?"
"Ha'ah. Sorry pasal semalam yang aku tetiba hentikan perbualan kita."
"It's okay. Lagipun Ilia memang dah biasa."
"Sorry sangat-sangat,okey ? Sebagai semalam aku terhentikan perbualan ni aku belanja kau."
"Really ? Aku ni kuat makan tau walaupun aku kurus."
"It's okeylah,dear. Money it's not everything."
"Yeay,I know it."
Elisya memanggil pelayan dan mengambil pesanan Kamilia. Akhirnya makanan pun sudah sampai.
"Wow ! Sedapnya makanan kau tu Illia. Aku nak rasa sikit !."
"Nah ! Rasa ni."
"Nyumnyum(mengunyah makanan) Wow ! Pandainya kau order."
"Aku dah lama tahu makanan kat sini semuanya sedap. Lagi-lagi nasi paprik."
"Kalau aku tahu,aku dah lama dah makan. Dah lama kau tahu tempat ni ?"
"Dah lama juga. Dalam 2 bulan ? Hehe."
"Tak lama lah tu. Haha ."

Selesai makan yang enak itu,Elisya ditanya oleh Kamilia.
"So,esya kau dah tunang ?"
"Hmm, belum lagi. Boyfriend pun belum jumpa."
"Nak aku memperkenalkan sepupu aku ?"
"Sepupu kau ?"
"Yup ! Sepupu aku. Sepupu aku tu anak orang kaya macam kau jugak. Dia memang pandai belajar. Belajar pun sampai keluar negara."
"Aku belum lagi belajar sampai keluar negara."
"Ye ke ? Eh,aku rasa aku ada nampak nama kau kat senarai ke Universiti luar negara."
"Tapi aku belum ambil keputusan untuk pergi ke sana."
"Lah ye ke ? I hope kau dapat pergi."
"Nanti sesuailah berpasangan dengan sepupu aku tu."
"Hahaha , takpayah nak merepeklah kau. Madah merepek je kau ni."
"Besok jangan lupa kau temankan aku belikan barang perkahwinan aku."
"Lah ye ke ? Aku ingatkan minggu depan."
"Hahaha , yelah besok tauwwww !

Hari keesokannya , Elisya menemani Kamilia membeli baju perkahwinan. Elisya melihat Kamilia sangat gembira atas perkahwinan mereka sampai-sampai tidak tahu yang mana harus dipakai diperkahwinan mereka.
"Kamilia , seronoknya kau membeli - belah sampai kau tak tahu nak pilih yang mana !"
"Hahaha , inilah perempuan bila nak kahwin dengan lelaki yang kita cintai mesti kita tak sabar nak menjadi cantik dihari perkahwinan."
"Lah ye ke ? Tak sabar pulak aku nak kahwin. Hahaha ! Eh ? Itu ke bakal suami kau ? Handsome jugak dia tu . Macam Korea je ? Kau rembat dia kat negara dia ke ?"
"Eh ? Manade ? Aku dipaksa tunang dengan dia. Then mase tunang aku bercinta dengan dia. Tu yang jadi macam ni."
Elisya datang ke arah bakal suami kawan baiknya lalu mengucapkan tahniah atas perkahwinan mereka. Lalu Kamilia datang ke arah bakal suaminya ,
"Abang kata nak bawa kawan abang ?"
"Ade , sayang. Dia tengah calling dekat luar."
"Lah ye ke ? Nanti kau berkenalanlah dengan dia , Elisya" sambil membuat muka comel kepada Elisya.
"Tak naklah aku. Nanti pepandailah aku cari calon."
"Eleh ! Kau ni ! Ada-ada je."
Lalu seorang lelaki masuk ke kedai ia telah berjaya mengambil perhatian Elisya.
"Ha ! Inilah kawan abang. Kenalkan dengan kawan abang."
"Elisya inilah kawan bakal suami aku ? Kacak tak ?" berbisik kepada Elisya.
Elisya sangat terkejut hingga tidak menjaga bahawa dia lah orang yang

Tunggu episod seterusnya ,
Princess Ice

Instagram : Feefiena
Twitter :     @fienafy

1 comment:

Unknown said...

Tak sabar tunggu bab seterusnya . ILIKEIT :)

Template protected . All right reserved since 08 June 2011.Author and Full by Feefiena
/