Tuesday 4 September 2012

Ya Allah kenapa ujianmu sangat mencabar

Assalamualaikum
Peace^_^V!

Boleh Fee luahkan hati sedikit tak dengan korung ?
Hati Fee sangat sakit , terluka sehingga Fee dianggap lemas di dalam air yang sangat dalam .
Kenapa nenek aku begitu memilih kasih ? KENAPA ?! Berhentilah buat bapa aku seperti ini .
Aku tidak sanggup melihat bapaku kesedihan seorang diri dari kecil hingga besar .
Bahala sangat ke dia itu ?

Orang yang kau terpinggir itu adalah orang yang membantu kau di dunia dan diakhirat .
Anak yang kau sayang sangat tu terpinggirkan kau tahu tak ?
Diorang berbaik dengan semata - mata nak harta . HARTA ?! La wey ! 
Takkanlah itu pun tak sedar ? Anak yang kau pinggirkan ni sampai membayar duit sebanyak RM200 ribu ringgit . Kau fikir tak banyak ke tu ? Tak banyak ke ? Time dia bayar duit rumah kau bukan main baik lagi kau kan ? Bila dah habis bayar , kau acting dengan aku pula eventhough bapa aku takde dengan kiteorang ?

Opss ! Lupa yang kau ni pun sama juga dengan anak kau . MANJA sangat ! 
Akhirnya ? Wey , tak tahulah nak cakap macam mana . Yang paling aku sakit hati , orang yang kau terpinggir tu nak sangat jumpa mak dia , tapi mak dia ? Tak nak jenguk anak dia ? 
Aku tahu ada hikmah disebalik kejadian ini , dan aku tahu Allah Maha Adil .
Aku sentiasa berdoa agar kau dan anak - anak kau akan jumpa petunjuk dan hidayah .

Tak payah nak berlagak sangatlah yang kau tu the BEST . Takde apa apa pun yang nak dibangga sangat .
Apa apa pun , kau ingatlah ini :

Allah akan menunaikan janjinya terhadap umatnya jika sesiapa umatnya dihina maka Allah akan makhbulkan doannya 

Pengajaran yang aku mengambil ikhtibar
  • Kita haruslah bersabar menghadapi dugaan Allah S.W.T.
  • Kita haruslah terima dengan lapang dada .
  • Kita mestilah memberanikan diri untuk menegakkan amanah .
  • Kita janganlah mendengar perkataan yang boleh baw mengumpat .
  • Kita mestilah menghormati yang dikurnia oleh Allah S.W.T.


No comments:

Template protected . All right reserved since 08 June 2011.Author and Full by Feefiena
/